Jeśli cierpisz z powodu nietolerancji histaminy to masz 2 rozwiązania: dieta niskohistaminowa oraz DAOSiN!
Dieta niskohistaminowa jest podstawowym krokiem w leczeniu nietolerancji histaminy. Niestety często oznacza to drastyczne zmiany nawyków żywieniowych oraz zrezygnowanie z ulubionego jedzenia.W pierwszej kolejności zrezygnować należy ze spożywania pokarmów bogatych w histaminę. Z diety wyeliminować musimy nie tylko pierwotne źródła aminy, jak np. świeże pomidory, lecz również produkty pochodne, przetworzone, jak np. ketchup czy pizza.

Mniej znaczy więcej

Całkowite wyeliminowanie histaminy z jadłospisu jest praktycznie niemożliwe. Bezwiednie spożywamy ją codziennie w ilości 3 – 4 mg. W ciężkich przypadkach nietolerancji spożycie nawet jednej setnej tych wartości może spowodować zaczerwienienie skóry lub bóle.

Wprowadzenie diety eliminacyjnej u osób z nietolerancją histaminy wiąże się z rezygnacją z wielu produktów spożywczych. Z uwagi na powszechność występowania histaminy w pokarmach, jej eliminacja może oznaczać nawet konieczność rezygnacji ze wszystkich uprzednio spożywanych produktów. Podczas diety niskohistaminowej najbardziej polecane są produkty pierwszej świeżości.

Dieta uboga w histaminę powinna być skomponowania w oparciu o wymienione produkty żywnościowe:

woda, kawa i herbata,
ziemniaki, ryż i makaron,
produkty zbożowe
świeże produkty i przetwory mleczne takie, jak maślanka, jogurt, twaróg i ser śmietanowy,
warzywa takie jak: sałata, kalafior, brokuły, cykoria, sałata, ogórek, marchew, czosnek, dynia, burak, papryka, pieczarki, rzodkiewka, rabarbar, szparagi, cukinia, cebula,
owoce takie jak: jabłko, nektarynka, brzoskwinia, śliwka, wiśnie, melon, agrest, jagody, cytryna,
zioła i przyprawy,
olej roślinny, ocet,
drób, ryby i mięso świeże lub mrożone,
świeże jaja.

Dodaj komentarz